لوگو سورنا
/ Blog / خرید سیسکو

خرید سیسکو

خرید سیسکو شامل محصولات بسیار متعددی می‌شود. همان‌طور که اطلاع دارید، سیسکو را می‌توان برترین برند در حوزه قطعات شبکه‌های کامپیوتری نظیر سوئیچ، روتر، اکسس پوینت، تلفن های IP و … به‌حساب آورد؛ بنابراین، اگر به دنبال خرید محصولات سیسکو هستید، به بهترین صفحه هدایت شده‌اید.
خرید سیسکو

خرید سیسکو شامل محصولات زیادی است. همانطور که می دانید سیسکو را می توان بهترین برند در زمینه قطعات شبکه کامپیوتری مانند سوئیچ، روتر، اکسس پوینت، تلفن های IP و … دانست. بنابراین، اگر به دنبال خرید محصولات سیسکو هستید، با ما همراه باشید.

تجهیزات اصلی سیسکو

در ادامه خرید سیسکو به اصلی‌ترین تجهیزات این شرکت می‌رسیم. بیشتر لایسنس‌های سیسکو در شرکت افزار پرداز سورنا موجود و قابل‌خرید هستند. در این بخش می‌خواهیم شما را با اصلی‌ترین قطعات سیسکو آشنا کنیم. این قطعات در ادامه بیان می‌شوند.

سوئیچ‌ها

سوئیچ‌ سیسکو دستگاهی می باشد که در لایه 2 یا لایه پیوند داده از مدل OSI کار می‌کنند. سوئیچ‌ها دستگاه‌ها را در یک شبکه به هم متصل می‌کنند و از سوئیچینگ بسته برای دریافت یا ارسال داده یا فریم‌های داده از طریق شبکه استفاده می‌کنند. سوئیچ دستگاهی سخت‌افزاری بوده که دارای پورت‌های زیادی است و به آن پورت‌ها هر رایانه به اینترنت متصل می‌شود. روال کار سوئیچ‌ها به این صورت است که ابتدا مقصد بسته‌ای (Packet) را مورد بررسی قرار داده و پس از اقدامات لازم، آن بسته را به مقصد تحویل می‌دهند. سوئیچ همچنین از ارتباطات unicast، multicast و broadcast پشتیبانی می‌کند.

همچنین بد نیست بدانید که سوئیچ‌های این شرکت در دو مدل عرضه می‌شوند که شامل Catalyst و Nexus هستند. هر کدام از این دو مدل برخی ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوت دارند که بسته به کاری که مد نظر دارید، باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. سوئیچ Catalyst به ‌نوعی پرچم‌دار است و در بیشتر محیط‌ها کاربرد دارد، ولی سوئیچ Nexus اختصاصاً برای محیط‌های مراکز داده ساخته‌ شده است.

از معروف‌ترین سوئیچ‌های Catalyst می‌توان به Cisco Catalyst 9400 Series Switches، Cisco Catalyst 9300 Series Switches، Cisco Catalyst 9200 Series Switches و Cisco Meraki MS390 Series switches اشاره کرد. در مورد برترین سوئیچ‌های سری Nexus نیز می‌توان به Cisco Nexus 9200 Series switches و Cisco Nexus 9300 Series switches اشاره کرد.

روترها

در ادامه مقاله خرید سیسکو به سراغ روتر سیسکو می‌رویم. خوشبختانه شرکت افزار پرداز سورنا توانسته، امکان خرید لایسنس طیفی وسیعی از روترهای Cisco را در ایران فراهم کند. برخلاف سوئیچ‌ها که از میان هفت لایه مدل OSI در لایه دوم به فعالیت مشغول بوده، روترها دستگاه‌های شبکه‌ای هستند که در لایه 3 یا لایه Network از مدل OSI کار می‌کنند.

 

روتر سیسکو

روترها مسئولیت زیادی در یک شبکه کامپیوتری ایفا می‌کنند. این قطعات ابتدا بسته مورد نظر را دریافت کرده و پس از تجزیه و تحلیل‌های کافی آ را به مقصدی که مد نظر است، ارسال می‌کنند. اگر بخواهیم در این مورد ریزتر شویم، باید بگوییم که روترها بر خلاف سوئیچ‌ها از یک هوشمندی و جدول مسیریابی برخوردار هستند. هنگامی که یک بسته داده به روتر می‌رسد، روتر آدرس مقصد بسته را در جدول خود بررسی می‌کند و اگر چنین آدرسی موجود باشد، آن بسته را به آدرس مورد نظر ارجاع می‌دهد.

از روترها در شبکه‌های مختلفی استفاده می‌شود. شبکه‌های Local Area Network یا محلی، Wide Area Network یا شبکه‌های پهن و … قابلیت به کار گیری روترها را دارند. روترهای سیسکو داده‌ها را در قالب بسته‌های IP منتقل می‌کند. این قطعات انواع مختلفی دارند که به طور خلاصه می‌توان به روترهای بی‌سیم، روترهای اصلی (Core)، روترهای لبه (Edge) و بروترها (Brouters) اشاره کرد.

IP Phone ها

یکی دیگر از محصولاتی که در لیست خرید سیسکو می‌تواند جای بگیرد، تلفن‌های IP هستند. محیط کسب‌وکار امروزی طیف وسیعی از دستگاه‌های ارتباطی کارمندان را در برمی‌گیرد. تلفن IP جایگزین شبکه‌های تلفن ثابت و سیستم‌های تلفن سنتی است. بسیاری از مدل‌های قدیمی تلفن IP نمی‌توانند استانداردهای امنیتی امروزی را رعایت کنند.

Skype، Facebook Messenger، Google Voice، WhatsApp نمونه‌هایی از برنامه‌هایی هستند که از تلفن IP استفاده می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند تا به ‌صورت رایگان از طریق اینترنت تماس بگیرید. آخرین نسخه از گوشیهای IP شرکت سیسکو خطرهای امنیتی را که ممکن است به وجود بیایند، کاهش می‌دهند. خوشبختانه لایسنس اکثر تلفن‌های IP در شرکت افزار پرداز سورنا قابل ‌تهیه و خریداری است؛ پس از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشید.

ماژول‌ها و کارت شبکه

روترها و سوئیچ‌های سیسکو در واقع برای افزایش بهره‌وری و بهبود کارکرد نیاز به بعضی از ماژول‌ها دارند. ماژول‌های شبکه سیسکو در پنج نوع در دسترس هستند، البته روترها و سوئیچ‌ها از بعضی از این رابط‌ها و ماژول‌ها پشتیبانی می‌کنند و از بعضی دیگر پشتیبانی نمی‌کنند. لیست خرید سیسکو در خصوص ماژول‌های آن به‌ قرار زیر است:

·        Single-wide network modules, also called NM or NME

·        Extended single-wide network modules, also called NME-X

·        Double-wide network modules, also called NMD

·        Extended double-wide network modules, also called NME-XD

·        Single-wide network module with a network module adapter for use in Cisco 2900 series and 3900 series ISRs.

تجهیزات وایرلس سیسکو

سیسکو وایرلس از دیگر قطعات و دستگاه‌های شرکت سیسکو است که تولید و روانه بازار شده است. این دستگاه‌ها در کشور ایران هم موجود هستند، ولی لایسنس‌های آن کمیاب است. تجهیزات وایرلس سیسکو شامل اکسس‌پوینت، دستگاه‌های بهینه‌سازی ترافیک، موبایل وایرلس، قطعات و دستگاه‌های بی‌سیم صنعتی و عمومی و هزاران ‌دستگاه و قطعه دیگر می‌شوند.

سرورهای سیسکو

سیستم محاسباتی یکپارچه (UCS) یک معماری مرکز داده همگرا است که منابع محاسباتی، شبکه‌ای و ذخیره‌سازی را برای افزایش بهره‌وری و امکان مدیریت متمرکز ادغام می‌کند. فرق مرکز داده همگرا و غیر  همگرا در این است که در مرکز داده همگرا قطعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دیتاسنتر (مرکز داده) از یک فروشنده واحد خریداری شده و بین چندین برنامه به اشتراک گذاشته می‌شوند، ولی در غیر همگرا این گونه نیست و سرورها، ذخیره‌سازی، شبکه، مجازی‌سازی، سیستم‌عامل‌ها، ابزارهای مدیریتی و برنامه‌های کاربردی از چندین فروشنده متعدد خریداری می‎شوند.

خرید و فروش سیسکو حتی به حوزه سرور و قطعات مربوط به آن هم گسترش یافته است. سری دستگاه‌های UCS سیسکو که اتفاقاً بسیار پرطرفدار و محبوب هستند، توانسته‌اند جای خود را در بازار سرتاسر دنیا پیدا کنند.

سرورهای سیسکو

خرید و فروش سیسکو

در خصوص خرید سیسکو مخصوصاً محصولات UCS تعداد آن‌ها آنقدر زیاد است که نمی‌توانیم به کل این محصولات بپردازیم، ولی به چهار سری اصلی آن‌ها اشاره‌ می‌کنیم. UCS X-Series Modular System، UCS B-Series Blade Servers، UCS C-Series Rack Servers و UCS S-Series Storage Server چهار سری برتر و کلی محصولات UCS سیسکو هستند. شرکت افزار پرداز سورنا برترین شرکت در ایران در زمینه فروش سیسکو است؛ بنابراین، می‌توانید برای تهیه لایسنس‌های انواع تجهیزات سیسکو از  شرکت سورنا کمک بخواهید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0 Item | $ 0.00
View Cart
error: Content is protected !!
error: Content is protected !!