لوگو سورنا
/ Blog / خرید سرور

خرید سرور

خرید سرور مناسب برای وب‌مسترها و حتی کاربران عادی اهمیت بالایی دارد. سرورها دارای توانایی‌های مختلفی از نظر سخت‌افزاری هستند؛ به همین دلیل لازم است در زمان تهیه آن‌ها دقت بالایی داشته باشید تا سرور خریداری شده دقیقاً با نیازهای شما همخوانی داشته باشد.
خرید سرور

خرید سرور مناسب برای وب مسترها و حتی برای کاربران عادی بسیار مهم است. سرورها از نظر سخت افزاری قابلیت های متفاوتی دارند. به همین دلیل لازم است در تهیه آنها نهایت دقت را به خرج دهید تا سرور خریداری شده دقیقا پاسخگوی نیاز شما باشد.

سرور؛ یک راهکار عالی به منظور سرویس‌دهی مداوم

با خرید سرور شما به یک کامپیوتر دست پیدا می‌کنید که امکانات سخت‌افزاری مشخصی دارد. این امکانات سخت‌افزاری به صورت اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گیرند و می‌توانید با کمک همین قدرت سخت‌افزاری امور مدنظر خود را انجام دهید. در واقع به جای خریداری یک کامپیوتر که هزینه‌های گسترده‌ای برایتان به همراه دارد، می‌توانید با هزینه پایین‌تر یک سرور خریداری کنید.

سرورها همواره روشن هستند و در هر لحظه و هر مکانی می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. سرورها را می‌توان با پنل‌های مختلف تحت کنترل خود در آورد. سرورهای مدرن به دلیل بهره‌گیری از تکنولوژی‌هایی همچون ssd دارای سرعت فوق‌العاده بالایی هستند و پهنای باند مناسبی در اختیارتان قرار می‌دهند.

سرورهای مجازی یا ویرچوال سرور (virtual server)

خرید سرور به شکل مجازی امکان‌پذیر است. از این سرورها با نام‌هایی همچون وی پی اس (vps) نیز یاد می‌شود. وی پی اس‌ها قیمت مناسبی دارند و به همین جهت کاربران بسیار زیادی در سراسر جهان از آن‌ها استفاده می‌کنند. مهم‌ترین موردی که در رابطه با سرورهای مجازی باید به یاد داشته باشید، مجزا بودن ساختارشان است.

در واقع سرورهای مجازی به بخش‌های گوناگونی تقسیم‌بندی می‌شوند و سپس هر یک از این بخش‌ها در اختیار یک کاربر قرار می‌‌گیرد. این امر موجب می‌شود تا طیف عظیمی از کاربران بتوانند با پرداخت هزینه مربوطه از قدرت بالا و پهنای باند این سرورها استفاده کنند.

در سرورهای مجازی از فناوری ذخیره‌سازی ان وی ام ای (NVME) استفاده می‌شود. این فناوری سرعت ذخیره‌سازی داده‌ها در سرور را به شکل بی‌نظیری افزایش می‌دهد و در نتیجه کاربران با اطمینان خاطر بیشتری به آن‌ها دسترسی خواهند داشت. مکان سرور مجازی می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال شما می‌توانید یک سرور مجازی تهیه کنید که با دیتاسنترهای موجود در ایالات متحده آمریکا ارتباط داشته باشند. همین موضوع در رابطه با کشورهای دیگری همچون هلند، انگلستان، آلمان و… نیز صدق می‌کند.

خریداری سرورهای اختصاصی

خرید سرور به شکل اختصاصی به شما اجازه می‌دهد تا از یک سرور مختص به خود بهره ببرید. این نوع سرورها تنها در اختیار شما قرار می‌گیرند و قدرت و پهنای باند آن‌ها در اختیار سایر کاربران قرار داده نخواهد شد. سرورهای اختصاصی را به طور کامل می‌توان شخصی‌سازی کرد تا نوع سرور با نیاز کاربر کاملاً تطابق داشته باشد. کانفیگ‌ مربوط به این سرورها، چه از نظر قدرت ذخیره‌سازی و چه از نظر پهنای باند، قابل‌تنظیم است و به همین جهت می‌توان آن‌ها را کاملاً ویژه دانست.

سرورهای اختصاصی امنیت بسیار خوبی دارند؛ بنابراین اگر امنیت برایتان یک فاکتور مهم محسوب می‌شود بهتر است از سرورهای اختصاصی خود بهره ببرید. هزینه خرید سرور اختصاصی نسبت به سرورهای مجازی بالاتر است؛ اما در هر صورت امکانات بیشتری به شما عرضه می‌کنند.

خرید-سرور

هر سرور دارای مشخصات سخت‌افزاری خاص خود است

استفاده از سیستم‌عامل‌های مختلف

شرکت‌های مختص فروش سرور به شما اجازه می‌دهند تا سیستم عامل سرور خریداری شده را انتخاب کنید. در حال حاضر سیستم‌عامل‌های ویندوز سرور و لینوکس مهم‌ترین انتخاب‌های موجود در این زمینه به شمار می‌آیند. سرور‌های لینوکسی خود به دسته‌بندی زیر تقسیم می‌شوند:

  • سرورهای لینوکسی از نوع سنت او اس
  • سرورهای لینوکسی از نوع اوبونتو
  • سرورهای لینوکسی از نوع دبیان

 انتخاب نوع سیستم عامل سرور از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا عملاً نحوه بهره‌برداری از سرور را برای شما مشخص می‌کند. برای مثال اگر قصد دارید برای سایت پی اچ پی (PHP) خود یک سرور اختصاصی تهیه کنید، بهتر است به سراغ سرورهای لینوکسی بروید؛ زیرا این نوع سرورها گزینه مناسبی برای این شرایط هستند.

از سوی دیگر سرورهای ویندوزی برای سایت‌های ASP قابل‌قبول خواهند بود. سیستم‌عاملی که برای سرور خریداری شده مورد استفاده قرار می‌گیرد قابل‌تغییر است. این بدان معناست که شما می‌توانید در زمان دلخواه خود سیستم عامل سرورتان را تغییر دهید. البته تنها برخی از ارائه‌دهندگان سرور چنین قابلیتی را در اختیارتان قرار می‌دهند.

چرا باید سرور خریداری کرد؟

خرید سرور به شما اجازه ارائه خدمات گوناگونی را می‌دهد. این خدمات می‌توانند مربوط به امور شخصی و یا مربوط به اموری باشند که به صورت مستقیم با کاربران و مشتریان شما ارتباط دارند. از جمله مهم‌ترین مواردی که برای انجام آن‌ها باید به خریداری سرور فکر کنید عبارت‌اند از:

  • ارائه سرویس بازی‌های آنلاین
  • ارائه سرویس ایمیل
  • ارائه سرویس ذخیره اطلاعات
  • ارائه خدمات از طریق وب‌سایت
  • ارائه خدمات ویس بر اساس آی پی
  • ارائه خدمات سی دی ان

علاوه بر موارد فوق، گزینه‌های دیگری همچون پردازش عملیات‌ مربوط به هوش مصنوعی باید توسط سرور صورت بگیرد؛ در غیر این صورت نیاز به پرداخت هزینه بسیار زیادی جهت تهیه کامپیوترهای پیشرفته و گران‌قیمت است. این سرورها می‌توانند محاسبات بسیار دقیق و سنگین مورد نیاز شما در حوزه هوش مصنوعی را تکمیل کنند و جواب دقیقی در اختیارتان قرار دهند.

این موارد تنها بخش کوچکی از کلیه کاربردهای یک سرور محسوب می‌شوند. سرورها برای ارتباط مستقیم با اینترنت بین‌الملل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این قابلیت برای افرادی که نیاز دارند در هر شرایطی به اینترنت بین‌المللی ارتباط داشته باشند و از یک آی پی ثابت بهره ببرند، اهمیت دارد. چنین موضوعی هم با خرید سرور مجازی و هم سرور اختصاصی قابل‌انجام است.

خرید-سرور

سرورهای مجازی دارای ساختار ویژه‌ای هستند

خرید سرور با قیمت عالی

بهره‌گیری از سرورهای پرقدرت، چه از نوع اختصاصی و چه از نوع مجازی، اهمیت بالایی برای بهبود تجربه کاربری شما دارد؛ به همین دلیل باید سرور خود را از مرکزی تهیه کنید که برای ساخت سرورهای مختلف خود از جدیدترین تکنولوژی‌های روز کمک می‌گیرد. خرید سرور شامل هزینه مشخصی است که باید به شکل ماهانه و یا سالانه پرداخت شود. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان شرکت سورنا تماس بگیرید تا به کلیه پرسش‌های شما عزیزان در این رابطه پاسخ دهند. شرکت سورنا در زمینه راه‌اندازی زیرساخت‌های امنیتی و شبکه فعالیت می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0 Item | $ 0.00
View Cart
error: Content is protected !!
error: Content is protected !!