در محیط تجاری پرشتاب امروز، برخورداری از ارتباطات مؤثر یکی از مولفههای اصلی موفقیت است. یکی از بهترین راهکارها در این زمینه، سیسکو UC از تجهیزات سیسکو است. این سیستم که شامل لایسنسهای مختلف میشود، با ارائه یک راهحل جامع و کاربردی، امکان ادغام سازی ابزارهای صوتی، تصویری، پیامرسانی و همچنین همکاری در یک پلتفرم واحد را ممکن میسازد. بااینحال برای استفاده کامل از قابلیتهای این سیستم قدرتمند، سازمانها باید اهمیت مجوزهای سیسکو در این بخش را درک کنند و آشنایی کاملی با آنها داشته باشند. در این مقاله قصد داریم به معرفی این لایسنسها و قابلیتهای آن بپردازیم.
معرفی Cisco Unified Communications توسط شرکت سیسکو، تحولی بزرگ در نحوه ارتباط و همکاری کسبوکارها ایجاد کرده است. این فناوری نوآورانه صدا، ویدئو و نحوه پیامرسانی را با قابلیت انتقال در یک پلتفرم واحد ترکیب میکند و سازمانها را قادر میسازد فرایندهای ارتباطی خود را ساده کرده و بهرهوری را افزایش دهند.
در هسته ارتباطات یکپارچه سیسکو (سیسکو UC)، مدیر ارتباطات یکپارچه (CUCM) قرار دارد که به عنوان یک بخش مرکزی برای تمام فعالیتهای ارتباطی عمل میکند. CUCM پردازش تماس، سیگنالینگ و منابع رسانهای را مدیریت میکند تا از اتصال یکپارچه بین کاربران اطمینان حاصل کند. این سیستم از نقاط پایانی مختلفی مانند تلفنهای IP، تلفنهای نرمافزاری، سیستمهای کنفرانس ویدئویی و دستگاههای تلفن همراه نیز پشتیبانی میکند.
یکی از ویژگیهای کلیدی Cisco Unified Communications توانایی بالای آن در ارائه پیامهای یکپارچه است. این سیستم به کاربران امکان میدهد از یک صندوق ورودی به پیامهای پست صوتی، ایمیل و فکسها دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، پلتفرم حضور یا Presence بهکاررفته در این فناوری، کاربران را قادر میسازد تا وضعیت دردسترسبودن مخاطبین خود را در زمان واقعی مشاهده کنند. این ویژگی با برقراری ارتباط کارآمد و کاهش زمان پاسخگویی، بهرهوری هر سازمان یا کسب و کار مدرن را افزایش میدهد.
همانطور که گفته شد در هسته این سیستم یک بخش مرکزی قرار دارد که قابلیتهای پردازش تماس، پیام صوتی و کنفرانس را فراهم میکند. علاوه بر این، سیسکو UC شامل اجزای کلیدی دیگری مانند Cisco Unity Connection برای پست صوتی و خدمات پیامرسانی یکپارچه، Cisco Webex برای کنفرانس وب و همکاری بین سازمانی و همچنین Cisco Jabber برای پیامرسانی فوری است. این ابزارها باعث ایجاد ارتباط یکپارچه در کانالهای مختلف میشوند و در عین حال، امنیت شبکه را نیز فراهم میکنند.
این راهحل، یکپارچهسازی با برنامههای شخص ثالث مانند سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را برای افزایش تعامل با مشتریان و کاربران نیز ارائه میدهد. همچنین از راهحلهای قابلانتقال مانند Cisco Expressway نیز پشتیبانی میکند که دسترسی از راه دور به خدمات ارتباطی را ایمن میسازد.
مجوزهای Cisco UC برای دسترسی به ویژگیها و عملکردهای مختلف، بر اساس نیازهای کاربر طراحی شدهاند. این مجوزها را میتوان به سه نوع اصلی طبقهبندی کرد که شامل Essential، Basic و Enhanced میشود.
سیسکو UC Essential یکی از مجوزهای این سیستم به شمار میرود که به کاربران امکان میدهد از طریق یک رابط به پیامهای صوتی، ایمیل و فکس دسترسی داشته باشند و مدیریت و پاسخگویی به ارتباطات را به شکلی بهتر انجام دهند. این ویژگی نیاز به چندین برنامه یا دستگاه را از بین میبرد و باعث صرفهجویی در زمان و افزایش کارایی میشود.
از دیگر مجوزهای این سیستم، Cisco UC Basic است که امکان برقراری و دریافت تماس از هر دستگاهی با استفاده از یک شمارهتلفن را فراهم میکند. این ویژگی که با عنوان Single Number Reach (SNR) شناخته میشود، تضمین میکند تا کارمندان هرگز یک تماس مهم را حتی زمانی که دور از میز کار خود هستند، از دست ندهند. این تماسها را میتوان به طور یکپارچه بین دستگاههایی مانند تلفنهای رومیزی، تلفنهای همراه یا تلفنهای نرمافزاری ارسال کرد.
لایسنس دیگر سیسکو UC شامل Cisco UC Enhanced میشود. با استفاده از این راهحل، کاربران به راحتی میتوانند قوانین ارسال تماس را بر اساس معیارهای از پیش تعریف شده مانند زمان، روز یا شناسه تماسگیرنده پیکربندی کنند. این ویژگی تضمین میکند که تماسها به شخص یا بخش مناسب هدایت میشوند، خدمات مشتری را بهبود میبخشند و زمان پاسخگویی را نیز کاهش میدهند.
نرم افزار سیسکو Cisco Meeting Server (CMS) قادر به برگزاری ویدئو کنفرانس و جلسات آنلاین با کیفیت و سرعت بالا میباشد. این نرم افزار به راحتی بر روی سرور یا ماشین مجازی اجرا شده و با قابلیت های فراوان جهت مدیریت و مانیتورینگ ویدئو کنفرانس انتخابی مطمئن جهت تضمین کیفیت و پایداری کنفرانس ها میباشد. با توجه به مشکلات پهنای باند Cisco Meeting Server قادر به بهینه سازی پهنای باند و افزایش کیفیت کنفرانس ها بوده و با امکانات کاملی که دارد انتخابی مطمئن جهت برگزاری کنفرانس با بالاترین کیفیت و امنیت میباشد.
نرم افزار سیسکو Cisco Expressway(EXP) قادر به یک پارچه سازی تماس های صوتی و ویدیویی در سطح شبکه میباشد. با استفاده از این نرم افزار امکان تماس با هر نقطه ای در داخل و خارج شبکه فراهم میشود و سبب کاهش هزینه ها و افزایش کارایی شبکه میشود. این نرم افزار قادر است سرویس های تماس سازمانی را بر روی شبکه ی اینترنت ارائه دهد و امکان دسترسی از هر نقطه ای فراهم آورد. نرم افزار Expressway به صورت موازی نصب میشود سرور EXP-C با CUCM ارتباط دارد و سرور دوم EXP-E در سمتDMZ نصب شد و از یک سمت به شبکه خارج از سازمان و از سمت دیگر به EXP-E دسترسی دارد.
نرم افزار سیسکو Cisco Unified Communications(CUC)با راهکارهای Collaboration قادر به مدیریت و یکپارچه سازی سرویس های voicemail ، ویدیو ، چت و تماس ها میباشد و امکانات بیشماری جهت تسهیل دسترسی از هر نقطه ای به انواع دیتا و سرویس ها تحت نرم افزار و بر روی پلتفرم های مختلف به کاربران ارائه میدهد.همچنین این نرم افزار در انواع ابعاد شبکه قابل استفاده بوده و با راهکار های امنیتی و سازگاری با انواع سرویس ها ارتباطی پایدار و ایمن را به ارمغان می آورد. این نرم افزار قابل راه اندازی بر روی سرور یا ماشین مجازی با حداقل رم 8 گیگ و 120 فضای دیسک میباشد.
نرم افزار سیسکو (CUP) Cisco Unified Presence قادر به ایجاد ارتباط و مدیریت کاربران در شبکه های کوچک و متوسط میباشد. این نرم افزار با مدیریت و یکپارچه سازی تماس های سازمانی ، ویس ، ویدیو ، دیتا و ایجاد بستر ارتباطی بر روی تلفن های همراه امکان دسترسی به انواع سرویس ها در هر زمانی و مکانی را به ارمغان میاورد.این نرم افزار با قابلیت های بیشماری که دارد جهت پیام رسانی فوری تحت شبکه با امنیت و سرعت بالا بسیار مناسب میباشد.
نرم افزار سیسکو Cisco WebEx Meeting Center(CWMS) قادر به برگزاری جلسات آنلاین و امکانات جهت دورکاری میباشد. این نرم افزار با قابلیت های بیشمار همچون تماس صوتی و تصویری ، ایجاد چت روم های مجزا و قابلیت اشتراک گذاری فایل ها نرم افزار جامع و ایمن جهت برقراری کنفرانس های آنلاین میباشد. از مزیت های این نرم افزار میتوان به سرعت و کیفیت بالای اتصال به جلسات از طریق رایانه و تلفن همراه اشاره کرد.
نرم افزار سیسکو Telepresence Management Suite(TMS) قادر به مدیریت و یکپارچه سازی ارتباطات ویدیوئی در ابعاد وسیع میباشد. این نرم افزار به صورت لحظه ای کنفرانس های ویدیویی تحت شبکه را مانیتور کرده و قابلیت گزارش گیری و زمان بندی جلسات ویدیوئی را فراهم می آورد.
نرم افزار سیسکو (UCCX) Unified Contact Center Express قادر به مدیریت و یکپارچه سازی تماس ها میباشد. این سیستم مرکز تماس بر اساس شبکه های IP Base بوده و با هماهنگی با سرویس سیسکو UCM امکان انتقال ، ثبت وضبط تماس هارا تحت شبکه به راحتی فراهم میکند. این نرم افزار امکانات زیادی جهت اتوماتیک سازی و مدیریت فرایند تماس های ورودی و خروجی به ارمغان میاورد و سبب کاهش هزینه ها و افزایش کارایی میشود.
به طور کلی، قابلیتهای گسترده سیسکو UC آن را به ابزاری ضروری برای مشاغل و سازمانهای مدرن تبدیل کرده است. ادغام کانالهای ارتباطی مختلف، پشتیبانی از قابلیت انتقال، اقدامات امنیتی قوی و ویژگیهای پیشرفته مدیریت تماس که در این سیستم به آنها میتوان دسترسی داشت، به طور قابل توجهی به افزایش بهرهوری و بهبود همکاری در سازمانها کمک میکند. در این مقاله به معرفی جامع Cisco Unity Connection و قابلیتهای آن پرداختیم. در صورت نیاز به دریافت هرگونه مشاوره، کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
مشتریان میتوانند برای اطلاع از نحوه سفارش گذاری و تهیه انواع لایسنس سیسکو با کارشناسان فروش شرکت سورنا ارتباط برقرار کنند.
شرکت افزار پرداز هوشمند سورنا با بیش از 10 سال سابقه در صنعت شبکه و دارای سابقه همکاری با ارگان های خصوصی و دولتی و با برخورداری از گواهینامه خدمات فنی، عملیاتی و امنیت افتا و شورای عالی خدمات انفورماتیک ایران و بعنوان شناخته ترین و بزرگترین تامین کننده لایسنس های اورجینال و اصل در ایران، امکان راه اندازی و پیاده سازی زیرساخت های شبکه و امنیت موسسات کوچک تا پیشرفته علاوه بر تامین لایسنس برای تمامی برندهای مطرح و شناخته شده موجود در جهان در حوزه شبکه و امنیت را دارا می باشد.
02188807834(98+)
02128423333(98+)
تهران - خیابان فلسطین - ساختمان یکتا - طبقه 2 - واحد 31
طـبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع و پیگرد قانونی دارد.