لوگو سورنا
/ Blog / فایروال سیسکو چیست؟

فایروال سیسکو چیست؟

در این مقاله سعی شده تا فایروال سیسکو را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین توضیحی درباره مزایا و مدل های آن جهت خرید این محصول بر حسب نیاز مشتریان داده شده است.
فایروال سیسکو چیست؟

فایروال سیسکو چیست؟ برای توضیح این مبحث لازم است در ابتدا به توضیح خود دستگاه فایروال و کاربرد آن بپردازیم. اگر شما عزیزان با محصول فایروال آشنا هستید و به دنبال خرید این محصول برای شبکه خود هستید می توانید به صفحه ی محصولات فایروال سیسکو در سایت شرکت سورنا مراجعه کرده و دستگاه های موجود را سفارش گذاری و تهیه نمایید.

فایروال چیست؟

فایروال یک تکنولوژی امنیتی مهم در دنیای دیجیتال و شبکه است که وظیفه اصلی آن حفاظت از شبکه‌ها و سیستم‌های کامپیوتری متصل بهم در برابر حملات و تهدیدات امنیتی می باشد. این محصولات که هم به صورت نرم‌افزار و سخت‌افزار تولید می شوند همانند یک دیواره میان میزبان‌ها و شبکه‌های خارجی عمل می‌کند و ترافیک شبکه را بررسی می‌کنند. فایروال‌ها بر اساس قوانین از پیش تعیین شده می‌توانند تصمیم بگیرند که چه بسته های اطلاعاتی و ارتباطاتی از وارد شدن به شبکه جلوگیری کنند. این تصمیم‌گیری‌ها بر اساس معیارهای امنیتی مانند IP آدرس ها، پورت‌ها، پروتکل‌ها و ترافیک مشکوک انجام می‌شود. استفاده از یک فایروال مناسب می‌تواند به بالا بردن امنیت شبکه و حفاظت از اطلاعات حساس در برابر تهدیدات مختلف کمک بسزایی کند.

فایروال سیسکو چیست؟

محصولات شرکت سیسکو

سیسکو یکی از شرکت های پیشرو در زمینه فناوری اطلاعات و شبکه‌های کامپیوتری است که محصولات و خدمات متنوعی را در این حوزه ارائه می‌دهد. این شرکت برای بیش از چهار دهه در توسعه و تولید تجهیزات شبکه و راه‌حل‌های ارتباطی پیشرفته فعالیت داشته و در صنایع و سازمان‌ها کارایی و امنیت شبکه‌ها را تضمین می‌کند. تجهیزات سیسکو به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کنند تا شبکه‌های خود را مدیریت کنند و امنیتی کامل را داشته باشند. محصولات سیسکو شامل تجهیزاتی همچون روتر سیسکو (Routers)، سوئیچ‌ سیسکو (Switches)، فایروال‌ سیسکو (Firewalls)، و تجهیزات ارتباطی متنوعی می‌شوند.

فایروال سیسکو

فایروال‌ سیسکو یکی از محصولات حیاتی در ترکیب محصولات امنیتی این شرکت محسوب می‌شود. همچنین فایروال سیسکو برای حفاظت از شبکه‌ها و اطلاعات سازمانی از تهدیدات امنیتی مختلف استفاده می‌کند. این فایروال‌ها از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای برای تشخیص و پیشگیری از حملات و نفوذهای مخرب استفاده می‌کنند. معماری فایروال‌ سیسکو قابلیت‌های متنوعی از جمله تفکیک ترافیک بر اساس قوانین و سیاست‌های امنیتی، تشخیص تهدیدات با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، مدیریت دسترسی به منابع شبکه، و ارائه گزارش‌های جامع امنیتی را فراهم می‌کنند. این محصولات علاوه بر محافظت در لایه شبکه، در تامین امنیت اپلیکیشن‌ها و داده‌ها نیز نقش مؤثری ایفا می‌کنند. همچنین به سازمان‌ها اطمینان می‌دهند که شبکه‌ها و اطلاعاتشان در برابر تهدیدات داخلی و خارجی محافظت شوند.

فایروال سیسکو FMC چیست؟

مزایای فایروال سیسکو چیست؟

فایروال‌های سیسکو دارای مزایای بسیاری هستند که به شرکت‌ها و سازمان‌ها در تقویت امنیت شبکه و مدیریت بهتر ترافیک شبکه کمک می‌کنند. در ادامه تعدادی از مزایای اصلی فایروال‌های سیسکو را جمع آوری کرده ایم :

قابلیت تشخیص و جلوگیری از تهدیدات: فایروال‌های سیسکو با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و دیتابیس‌های به‌روز، قادر به تشخیص و جلوگیری از تهدیدات امنیتی مختلف از جمله نفوذهای مالی، حملات DDoS، و بدافزارها هستند.

تفکیک ترافیک: فایروال سیسکو به شما این امکان را می‌دهند که ترافیک شبکه را بر اساس قوانین و سیاست‌های امنیتی مختلف تفکیک و بررسی کنید. همچنین دسترسی به منابع شبکه را مدیریت کنید. این قابلیت به بهبود کنترل و امنیت شبکه کمک بسزایی می‌کند.

مدیریت دسترسی: فایروال‌ سیسکو اجازه مدیریت دقیق دسترسی کاربران به سرویس‌ها و منابع شبکه را به مدیران می دهد. این امکان به مدیران شبکه این اجازه را می‌دهد که تعیین کنند کدام کاربر می تواند به چه منابعی دسترسی داشته باشد و اینکه چگونه از آنها استفاده کند.

گزارش‌گیری و نظارت: فایروال‌ سیسکو قابلیت ارائه گزارش‌های جامع امنیتی را دارند به صورتی که به شما اطلاعات دقیقی از وضعیت امنیت شبکه‌ را به شما ارائه می‌دهد. این اطلاعات به مدیران امنیت کمک می‌کند تا به موقع به تهدیدات امنیتی پاسخ دهند.

امکان اتصال به تجهیزات دیگر: فایروال‌های سیسکو با استفاده از پروتکل‌ها و استانداردهای معتبر امکان اتصال به تجهیزات دیگر شبکه را دارند و این امکان را می‌دهند تا به راحتی به شبکه‌های موجود اضافه شوند. از این رو می توان گفت مقیاس پذیری بالایی درون شبکه ها ایجاد می کنند.

پشتیبانی از محصولات تکمیلی: سیسکو به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه، محصولات فایروال خود را با سایر تجهیزات و راهکارهای امنیتی خود ترکیب می‌کند تا به مشتریان خود یک راهکار امنیتی جامع ارائه دهد. شما می توانید تعدادی از این راهکار ها را در سایت شرکت سورنا مطالعه نمایید.

از این‌رو، فایروال‌ سیسکو به عنوان یکی از انتخاب‌های معتبر برای بهبود امنیت و کارایی شبکه در سازمان‌ها و شرکت‌ها شناخته می‌شود.

انواع مدل های فایروال سیسکو چیست؟

سیسکو به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه و امنیت، انواع مختلفی از فایروال‌ها را تولید و ارائه می‌کند، هر کدام با ویژگی‌ها خصوصیت های خاص خود جهت نیاز های مختلف شبکه. در زیر، به تعدادی از مدل‌های معروف فایروال‌های سیسکو اشاره می شود:

فایروال سیسکو فایرپاور (FirePower)

فایروال سیسکو فایرپاور (Cisco Firepower) یکی از راهکارهای امنیتی پیشرفته‌ای است که توسط شرکت سیسکو ارائه می‌شود. این فایروال یک ترکیب چند لایه ای از امنیت شبکه را ارائه می‌دهد. همچنین قابلیت‌های مهمی همچون تفکیک ترافیک، تشخیص تهدیدات امنیتی با استفاده از هوش مصنوعی و مدیریت امنیت جامع شبکه را در یک پلتفرم ادغام می‌کند. فایروال فایرپاور سیسکو از قابلیت‌های IPS (Intrusion Prevention System) قدرتمندی برخوردار است که به شناسایی و مهار حملات نفوذی کمک می‌کند. همچنین، با امکانات VPN (Virtual Private Network)، مدیران امنیت می‌توانند ارتباطات امنیتی بین شعب و دفاتر مختلف را برقرار کنند. این فایروال با تجهیزات  دیگر سیسکو یکپارچه می‌شود و امکان مدیریت مرکزی امنیت شبکه را فراهم می‌کند. به عنوان یکی از راهکارهای معتبر امنیتی در دنیای امروز، فایروال فایرپاور سیسکو به سازمان‌ها کمک می‌کند تا بهبود امنیت و عملکرد شبکه‌های خود را بهبود دهند.

فایروال فایرپاور سیسکو چیست؟

فایروال سیسکو ASA

فایروال ASA (Adaptive Security Appliance) سیسکو یکی از راهکارهای امنیتی برجسته و مورد اعتماد در دنیای شبکه و امنیت می باشد. این فایروال به عنوان یکی از محصولات معروف سیسکو در زمینه امنیت، توانایی‌های بسیاری دارد و قابلیت های زیادی را ارائه می‌دهد. ASA به شرکت‌ها و سازمان‌ها امکان تنظیم و مدیریت امنیت شبکه خود را در لایه‌های مختلف ارائه می‌دهد. از جمله تفکیک ترافیک، ایجاد VPN (Virtual Private Network) برای اتصالات امنیتی، و جلوگیری از حملات نفوذی با استفاده از تکنولوژی‌های IPS (Intrusion Prevention System) .ASA همچنین با امکاناتی برای مدیریت دسترسی به منابع شبکه و گزارش‌گیری امنیتی پیشرفته به مدیران امنیت این امکان را می‌دهد تا شبکه‌های خود را از تهدیدات مختلف محافظت کنند. به عنوان یکی از مدل‌های پرطرفدار و مورد تائید در عرصه امنیت شبکه، ASA به سازمان‌ها این اطمینان را می‌دهد که اطلاعات و فعالیت‌های آن‌ها در اینترنت به صورت کاملا محافظت شده باشد.

فایروال سیسکو FTD

فایروال FTD (Firepower Threat Defense) سیسکو یک راهکار امنیتی جامع و پیشرفته است که توسط شرکت سیسکو تولید و ارائه می‌شود. این فایروال ترکیبی از تکنولوژی‌های فایروال و IPS (Intrusion Prevention System) را در یک پلتفرم یکپارچه فراهم می‌کند. با توجه به هماهنگی عالی میان این دو قابلیت، FTD قادر به شناسایی و پیشگیری از تهدیدات امنیتی مختلف، حملات نفوذی، و بدافزارها می‌باشد. این فایروال با استفاده از هوش مصنوعی و دیتابیس‌های به‌روز، تهدیدات را تشخیص داده و عملکرد شبکه را بهبود می‌دهد. همچنین، FTD دارای امکانات VPN قوی برای اتصالات امنیتی و مدیریت گسترده ترافیک شبکه است. این راهکار امنیتی به مدیران امنیت این امکان را می‌دهد که امنیت شبکه را با توجه به نیازهای خاص سازمان‌ها پیکربندی و مدیریت کنند و از تهدیدات امنیتی در دنیای دیجیتال محافظت کنند.

 

فایروال سیسکو FMC

فایروال FMC (Firepower Management Center) یک نرم‌افزار مدیریت مرکزی از سیسکو است که برای مدیریت و نظارت بر سیستم‌های فایروال سیسکو به کار می‌رود. این نرم‌افزار قدرتمند به مدیران امنیت امکان می‌دهد تا تمامی جنبه‌های امنیتی شبکه خود را به صورت مرکزی مدیریت کنند. با استفاده از FMC، مدیران می‌توانند تنظیمات فایروال‌های سیسکو را مدیریت کنند. همچنین تهدیدات امنیتی را مشاهده و تجزیه و تحلیل کنند. گزارش‌های امنیتی جامع تولید کنند و به راحتی به روزرسانی‌ها و تغییرات امنیتی را اعمال کنند. FMC به مدیران امنیت امکان می‌دهد تا بهبود کارایی و امنیت شبکه را با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و سیاست‌گذاری دقیق ارتقاء دهند و سیستم‌های فایروال سیسکو را به بهترین حالت ممکن تنظیم کنند.

مشتریان میتوانند برای اطلاع از نحوه سفارش گذاری و تهیه انواع فایروال سیسکو با کارشناسان فروش شرکت سورنا ارتباط برقرار کنند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0 Item | $ 0.00
View Cart
error: Content is protected !!
error: Content is protected !!