لوگو سورنا

راهکار VDI چیست؟

این تکنولوژی با استفاده از قابلیت های مجازی سازی میتواند سیستم های کاری را در اختیار کاربران سازمانی قرار داده تا آنها نیازی به تجهیزات فیزیکی جداگانه نداشته باشند.
راهکار VDI چیست؟

راهکار VDI چیست؟

راهکار VDI چیست؟

امروزه تکنولوژی VDI و یا Virtual Desktop Infrustructure، که زیرساختی برای ارائه سیستم به کاربران و مدیریت متمرکز آنها میباشد، بشدت مورد استقبال سازمان ها و شرکت های مختلف قرار گرفته است. این تکنولوژی با استفاده از قابلیت های مجازی سازی میتواند سیستم های کاری را در اختیار کاربران سازمانی قرار داده تا آنها نیازی به تجهیزات فیزیکی جداگانه نداشته باشند. با این کار در کنار حفظ منابع مالی و زمانی سازمان، میتوان پشتیبانی های لازمه برای کیس ها و تجهیزات فیزیکی جداگانه در هر شعبه را کاهش داد و همچنین، به مدیران این امکان را میدهد تا تنها با یک کلیک بتوانند سیستم جدیدی را در زیرساخت مجازی خود تعریف نموده و در بستر شبکه، در اختیار کاربران تازه سازمان قرار دهند. این راهکار همچنین با تجهیزات سیسکو سازگار می باشد.

همچنین این تکنولوژی امکان پیش بینی سیاست های لازمه را در خود جای داده است تا سیستمی که به کاربران ارائه داده میشود، دارای پیش فرض های امنیتی سازمان باشد. این امر میتواند انعطاف پذیری و امنیت شبکه را تا حد بسیار زیادی ارتقا بخشد و در نهایت موجب افزایش راندمان کارمندان و سازمان شود.

امروزه بسیاری از شرکت های پیشرو در صنعت مجازی سازی مانند شرکت VMWare و Citrix به این حوزه ورود پیدا کرده اند و با فراهم ساختن زیرساخت مورد نیاز مدیران و سازمان، امکان ارائه تجهیزات مجازی با منابع مورد نیاز را به کاربران مهیا میکنند. در این راستا کمپانی VMWare با محصول Horizon خود و شرکت سیتریکس با محصول Xenapp خود این تکنولوژی را پیاده سازی میکنند.

راهکار VDI چیست؟

بصورت کلی راهکار دسکتاپ مجازی ویژگی ها و توانمندی های زیر را دارا میباشد و مدیران میتوانند از آنها بهره مند گردند:

  • صرفه جویی در هزینه های تهیه کیس و تجهیزات فیزیکی کاربران
  • صرفه جویی در هزینه های مالی و زمانی ایرادیابی سیستم های فیزیکی کاربران
  • صرفه جویی در هزینه های انرژی در شعب سازمانی
  • امکان مدیریت متمرکز تجهیزات کاربران از طریق یک پنل مرکزی
  • امکان تهیه بکاپ و پشتیبان دوره ای از سیستم های شبکه
  • امکان تعریف و پیاده سازی سیاست های امنیتی برای کاربران شبکه
  • امکان تعریف سیستم و احرازهویت کابران شبکه با هماهنگ شدن با اکتیو دایرکتوری
  • پشتیبانی از AAA و پروتکل Radius برای پیاده سازی قابلیت های پیشرفته

مشتریان میتوانند برای اطلاع از نحوه سفارش گذاری و تهیه محصولات با کارشناسان بازرگانی شرکت سورنا ارتباط برقرار کنند.

مقایسه VMWare و Citrix

وقتی صحبت از مجازی سازی میشود، عموما نام شرکت VMWare بیش از بقیه بر سر زبان ها بوده و مشتریان اقبال بیشتری به محصولات این شرکت نشان میدهند. اما بررسی ها نشان داده است در بحث پیاده سازی VDI و دسکتاپ مجازی شرکت سیتریکس توانمندتر عمل کرده است. پیاده سازی زیرساخت VDI با استفاده از VMWare بسیار پر دردسرتر بوده و نیاز به نیروی متخصص بیشتری با اششراف کامل برروی نرم افزار VMWare Horizon و ESXi دارد درحالیکه این پیچیدگی ها با محصول XenApp سیتریکس بسیار کمتر میباشد. در مجموع هردو این شرکت ها از پیشروان صنعت مجازی سازی هستند و قابلیت های فوق العاده ای در بحث تامین دسکتاپ مجازی به موسسات ارائه خواهند داد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0 Item | $ 0.00
View Cart
error: Content is protected !!
error: Content is protected !!