لوگو سورنا

معماری ACI سیسکو با استفاده از سوییچ های Nexus

سیسکو با ارائه راهکاری نوین جهت طراحی شبکه ها با تکنولوژی  Spine و Leaf و پیکربندی شبکه با نرم افزار ACI (Application Centric Infrastructure) بر روی سوییچ های نکسوس 9000 سیسکو این محدودیت ها را برداشته و با قابلیت هایی همچون دسترسی بالا و کاهش خطا و افزایش سرعت و پهنای باند شبکه قادر به ارائه سرویس بدون نیاز به STP به صورت  SDN (Software Defined Networking) با حداکثر سادگی ، امنیت و سرعت میباشد.
معماری ACI سیسکو با استفاده از سوییچ های Nexus

معماری ACI سیسکو با استفاده از سوییچ های Nexus 9000

با توجه به حجم عظیم دیتا در دیتاسنترها و طراحی های Mesh و   aggregate پروتکل های قدیمی همچون Spanning Tree و طراحی سنتی شبکه Three-Tier Layer محدودیت هایی همچون اتلاف بخشی از پهنای باند به دلیل جلوگیری از لوپ و مسدود کردن برخی پورت ها بر روی هر VLAN را به همراه داشته و با با محدودیت های دیگری همچون تعریف VLAN تا 4096 همراه هستند  .

سیسکو با ارائه راهکاری نوین جهت طراحی شبکه ها با تکنولوژی  Spine و Leaf و پیکربندی شبکه با نرم افزار ACI (Application Centric Infrastructure) بر روی سوییچ های نکسوس 9000 سیسکو این محدودیت ها را برداشته و با قابلیت هایی همچون دسترسی بالا و کاهش خطا و افزایش سرعت و پهنای باند شبکه قادر به ارائه سرویس بدون نیاز به STP به صورت  SDN (Software Defined Networking) با حداکثر سادگی ، امنیت و سرعت میباشد. در این نوع طراحی سیسکو با بهره وری از فناوری  SPB و TRILL  امکان جایگزینی انتقال لایه 2 شبکه بر روی لایه 3 فراهم میباشد و سبب عدم نیاز به پروتکل STP میشود  و امکانات پیشرفته Load Balancing و High Availability را به ارمغان میاورد.

معماری ACI سیسکو با استفاده از سوییچ های Nexus 9000

سرویس دیگر سیسکو برای سری سوئیچ های Nexus 9000 نرم افزار Cisco Application Policy Infrastructure Controller (APIC) قادر به هماهنگی با سیسکو ACE بوده و با مجازی سازی ، یکپارچه سازی و خودکار سازی فرایند های شبکه، نسل جدید شبکه های SDN را به ارمغان میاورد و مدیریت انواع شبکه های مدرن Cloud ، IOT و مجازی شده را تسهیل میبخشد.

در معماری ACI سیسکو سوییچ ها به دو حالت Spine و Leaf  تقسیم میشوند :

سوئیچ های  Spine سیسکو

سوییچ های Spine که درلایه بالاتر قراردارند جایگزین سوئیچ های Core و Distribution در معماری سنتی شده و با قابلیت اتوماتیک سازی شبکه و اعمال پالیسی ها بر روی سوئیچ های لایه Leaf شبکه ای با قابلیت دسترسی بالا و توسعه پذیر را به ارمغان میاورند ، این سوییچ ها شامل مدل های Nexus 9300 و Nexus 9500 و Nexus 9700 و سری های ماژولار نکسوس همچون Nexus 9332C و Nexus 9364C و N9K-C9508-B2 وN9K-X9736PQ  و N9K-X9336PQ میشوند.

سوئیچ های  Leaf سیسکو

سوییچ های Leaf سیسکو لایه زیرین Spine قرار میگیرد و جایگزین سوویچ های Access در معماری سنتی شده و قابلیت مدیریت و اعمال پالیسی از سمت سوییچ های Spine را دارند. این سوییچ به صورت ثابت Fixed بوده و شامل مدل های زیر میشود :

  • سوئیچ Cisco Nexus N9K-C9396PX
  • سوئیچ Cisco Nexus N9K-C9396TX
  • سوئیچ Cisco Nexus N9K-C93128TX
  • سوئیچ Cisco Nexus N9K-C9372TX
  • سوئیچ Cisco Nexus N9K-C9372PX
  • سوئیچ Cisco Nexus N9K-C9332PQ
  • سوئیچ Cisco Nexus N9K-C93128TX2
  • سوئیچ Cisco Nexus N9K-C93128PX2
  • سوئیچ Cisco Nexus N9K-C9332PQ2
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0 Item | $ 0.00
View Cart
error: Content is protected !!
error: Content is protected !!